نوشته های علمی وب سایت www.hamedkosari.com

کامپیوتر مناسب آهنگسازی

اگه به فکر تهیه ی یک کامپیوتر مناسب آهنگسازی به عنوان یک سیستم قدرتمند برای استودیوی موسیقی خودتون هستین یا در تلاشین که کامپیوتر خودتون را برای فعالیت آهنگسازی و تنظیم موسیقی ارتقا بدین ، حتما ۴ دقیقه از وقت خودتون رو به مطالعه ی این مقاله اختصاص بدین.

میتوانید فایل های صوتی این مقاله رو نیز گوش کنید: 

کامپیوتر مناسب آهنگسازی

وقتی حرف از تولید و تنظیم موسیقی میشه ، موضوع فقط مربوط به ضبط صدا یا کنار هم گذاشتن چند تا سمپل نیست !
خصوصا اگر در زمینه ی میکس و مسترینگ یا تولید موسیقی متن فیلم ، بازی ، ترلیرها و مواردی از این دسته فعالیت دارین ، حتما قبل از جستجو و انتخاب یک میکروفن چند میلیون تومانی یا یک کارت صدای فوق العاده باید به فکر تهیه ی یک سیستم کامپیوتر قدرتمند و مناسب برای تولید موسیقی باشین .

 


آهنگسازان و تنظیم کننده های موسیقی از بانک صداها ، سمپل های مختلف و نرم افزارهای سنگینی استفاده میکنند که فضای زیادی رو در کامپیوتر به خود اختصاص میدن و ممکن هست در نرم افزارهای آهنگسازی بعضی مواقع از صدها سمپل یا وی اس تی به طور همزمان ، برای پیاده سازی ایده هاتون استفاده کنین . پس جدی تر از همیشه به مشخصات سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ آهنگسازی خودتون فکر کنین !


شما به عنوان یک تنظیم کننده یا میکس من ، در زمان انتخاب سیستم کامپیوتری مناسب کارتون باید در مرحله ی اول به سه فاکتور اصلی اهمیت بدین و در انتخاب اون ها دقت کنین :

 

Ram ( رَم )

Cpu  (پردارنده)

HDD/SSD (حافظه ی ذخیره سازی و سرعت آن )

 

کامپیوتر مناسب آهنگسازی

در ادامه به صورت مختصر و مفید در مورد هر کدوم از این فاکتور ها بحث میکنیم تا اطلاعات مورد نیاز برای جمع کردن بهترین سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ آهنگسازی و تنظیم موسیقی رو به دست بیارید پس با سایت hamedkosari.com همراه باشید…

Ram ( رَم )

وقتی شما در نرم افزار آهنگسازی یک پلاگین یا سمپل رو انتخاب میکنین ، برای اجرا به حافظه ی رَم نیاز هست. پس  کامپیوتر شما به رم بیشتری احتیاج داره چرا که در درجه ی اول ، اگه با تعداد زیادی وی اس تی و نرم افزار یا بانک صدایی بزرگ و سنگین کار میکنین ، باید فضای کافی برای قرارگیری اون‌ها در حافظه رَم وجود داشته باشه .

 

رم کامپیوتر شما به قدری مهمه که نباید به سادگی از کنار اون رد بشین . حتما موقع کار با سمپل ها یا وی اس تی های سنگین و حرفه ای متوجه میشین ‌که رَم کامپیوترتون به سرعت به حداکثر مقدار خودش میرسه .
حداقل مقدار رم برای آهنگسازی و تنظیم موسیقی “ ۱۲ گیگابایت ” به بالا هست .

Cpu  (پردارنده)

سی پی یو ( پردازنده CPU  )  واحد پردازش کامپیوتر شماست ، یعنی همون واحدی که همه ی عملیاتی که نیاز به محاسبه دارن رو محاسبه میکنه . از دیدگاه صنعت موسیقی ، عملکرد پردازنده ، پردازش دیجیتال صوتی و عملکرد برنامه شما هست . شاید تا الان فکر میکردین که عملیاتی مثل خروجی گرفتن از پروژه با فرمتهای مختلف صوتی ، یا اتفاقاتی از این قبیل بوسیله کارت صدا انجام میشه، تمام پردازش های این چنینی بوسیله ی سی پی یو سیستم شما انجام میشه . این مثال فقط یکی از صدها مسئولیت سی پی یو کامپیوتر شما برای آهنگسازی و تنظیم موسیقی هست .کامپیوتر شما نباید از لحاظ CPU  ضعیف باشه ، چون این امر میتونه توی روند کار شما اختلال ایجاد کنه . حداقل مقدار سی پی یو برای سیستم حرفه ای آهنگسازی Core i5 “ ” به بالا هست .

 HDD/SSD(حافظه ذخیره سازی هارد )

یکی از مهمترین آیتم های سیستم حرفه ای مقدار حافظه ذخیره سازی هست . شاید شما هم فکر کنین که مهم ترین خصوصیت حافظه ی ذخیره سازی یا به اصطلاح همان هارد کامپیوتر فقط مربوط به مقدار حجم برای انبار کردن اطلاعات مورد نیازتون هست ! اما فقط مسئله این نیست !
حافظه ی ذخیره سازی ، مستقیما تاثیر بسزایی بر روی سرعت سیستم شما داره . تصور کنید در حال آهنگسازی یا تنظیم یک ترک موسیقی با کامپیوتر هستین . برای انتخاب صدای مناسب ناچار به باز کردن وی اس تی های مختلف از شرکت های مختلف نرم افزاری هستین ، هر کدوم از این وی اس تی ها صدها یا هزاران صدا رو توی بانک صدایی خودشون جا دادن . بخش زیادی از سرعت جا به جایی پریست ها برای  جستجو در میان صداها به هارد کامپیوتر شما بستگی داره. هر چقدر سرعت خواندن اطلاعات از سمت حافظه ی ذخیره سازی سیستم شما بالاتر باشه ، قطعا با سرعت بیشتری صداها و سمپل ها بارگذاری میشن و خیلی سریع تر میتونین پروژه ی خودتون رو جلو ببرین .

یک راهنمایی کلی در مورد انتخاب حافظه ی ذخیره سازی یا همون هارد کامپیوتر :

حافظه های ذخیره سازی SSD   سرعت بیشتری نسبت به حافظه های ذخیره سازی HDD دارن .   اما بخاطر قیمت بالای SSD  ها معمولا انتخاب این نوع حافظه صرفا برای نصب ویندوز ( انتخاب برای درایو C ) هوشمندانه تره . برای راه اندازی یک سیستم کامپیوتر مناسب آهنگسازی ، یک حافظه SSD   با حداقل فضای  ۱۲۸ گیابایت برای درایو C برای نصب ویندوز   و یک هارد HDD  با حداقل فضای ۲ ترابایت برای ذخیره سازی سمپل ها و نصب بانک صدای وی اس تی ها قابل قبول هست .

نکته آخر

برای سیستم های کامپیوتر مناسب آهنگسازی ، کارت گرافیک حرفه ای خیلی اهمیت زیادی نداره و در طول کار با نرم افزارهای مختلف آهنگسازی ، به پردازش گرافیکی خاصی نیاز نیست . هرچند که گرافیک های آنبورد های نسل جدید از قدرت بسیار خوبی برای پردازشهای این چنینی برخوردار هستن.

 

امیدوارم که این مقاله هم براتون جذاب بوده باشه و نظرتون رو در مورد اطلاعاتی که توی این مقاله بهتون دادم زیر همین مقاله برای ما کامنت کنید..

 

 

پیشنهاد میکنم برای خرید سیستم مناسب آهنگسازی به این سایت یه سر بزنید

علم تنظیم

آخرین ویرایش ملوداین 5

سلام دوستان نسخه 5 ملودین توانایی اصلی خود را در زمینه ویرایش وکال تقویت می‌کند و این قابلیت را به مراتب قدرتمندتر از قبل می‌سازد.

علم تنظیم

ملوداین چیست؟

سلام دوستان گوینده، Carlo De Bertini، Melodyne را معرفی می‌کند و به نسخه‌های مختلف آن اشاره می‌کند. او بر اهمیت درک اصول اولیه قبل از

علم تنظیم

cakewalk by bandlab 2024

سلام دوستان اعلام اینکه زمان انتشار و قیمت نهایی Cakewalk Sona مشخص نیست بیان اینکه نسخه اولیه ای از این نرم افزار قابل دسترسی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت حامد کوثری